BELEF - Kalendar BELEF - Info BELEF - Press BELEF - Kontakt BELEF - Arhiva


[english] Cremaster
 

Osnivač i pokrovitelj festivala

Skupština grada Beograda

Ciklus Cremaster 1-5
Matthew Barney (SAD)

Velika sala Doma omladine Beograda, 21 h

Premijere: 12. jul, 19. jul i 2. avgust, 9. avgust (ponedeljak)
Reprize: 13. jul, 20. jul i 3. avgust, 10. avgust (utorak)

BELEF 04

Matthew Barney

Matthew Barney je rođen u San Francisku 1967, odrastao je u gradu Boise, Idaho država. Pohađao je Yale Univerzitet i diplomirao 1989. Potom se preselio u New York, gde i danas živi. Od svojih najranijih ostvarenja, Barney je istraživao transcendentnost fizičkih granica u multimedijalnoj umetnosti, uključujući dugometražne filmove, video instalacije, skulputre, fotografiju, i crtanje. Godine 1992, Barney uvodi čudesna stvorenja u svoj rad, kojima nagoveštava rečnik njegovih narativnih filmova koje će da uslede kasnije. Barney je počeo rad na epohalnom Cremaster ciklusu 1994. godine, koji je filmski projekat sastavljen iz pet delova praćenih srodnim skulpturama, fotografijama i crtežima. Ciklus je završio 2002. godine. Matthew Barney: Cremaster Ciklus, izložba koju je organizovao Guggenheim Muzej koristeći idejni materijal celokupnog projekta, premijerno je prikazana u Ludwig muzeju u Kelnu juna 2002. godine, i u Musée d'Art Moderne de la Ville de Paris oktobra 2002. godine, pre predstavljanja u New York-u.

Ciklus Cremaster

"Art is unresolved, otherwise it is uninteresting"

Matthew Barney

Ovo je prvo celovito prikazivanje Cremaster ciklusa, u Beogradu.

Ciklus Cremaster predstavlja kanonizovano delo savremene umetnosti, koje je ustoličilo tridesetsedmogodišnjeg Matthew Barney-a za ključnog američkog umetnika i jednu od najznačajnijih figura svetske umetnosti poslednje decenije 20. veka i početka 21. veka. Od trenutka kada počinje izlagati u galerijama Barbara Gladstone u New Yorku i Stuart Regen u Los Angelesu, sve do velike retrospektive u Guggenheimu februara 2003. godine Barney je postao planetarni fenomen.

Epski ciklus Cremaster 1 - 5 (1994-2002) predstavlja celoviti i sveobuhvatni estetski sistem koji se sastoji od pet dugometražnih filmova. Ciklus se razvija ne samo kinematografski već i putem fotografija, crteža, skulptura i instalacija, koje umetnik stvara u skladu sa svakim delom ciklusa. Sa razvojem ciklusa i filmovi su postajali sve profesionalnije producirani, od pojavljivanja Cremastera 4 (1994), Cremastera 1 (1955), Cremastera 5 (1997), Cremastera 2 (1999), kulminirajući sa poslednjim filmom u seriji Cremaster 3 2002. godine.

Ključna tačka umetnikovog koncepta jeste muški mišić (cremaster) koji kontroliše testikularne kontrakcije kao reakciju na spoljne stimuluse, centralna metafora umetnikove meditacije na temu misterije tela, stvaralaštva, muškog principa u umetnosti. Srž ove vizuelne ekstravagance u ambijentu čudovišnog glamura, jeste trenutak seksualne diferencijacije u majčinoj utrobi. Cremaster 1 predstavlja "najviše" stanje, odnosno nediferencirano stanje, a Cremaster 5 "najniže", odnosno sasvim diferencirano stanje. Kako je ciklus evolvirao tokom 8 godina i Barney je izašao izvan polja čiste biologije istražujući svet keltske mitologije, masonerije, ezoterije, u vremenskom rasponu od 1874, godine rođenja Harry Houdinija, umetnikovog alter ega do 1977. godine kada je izvršena egzekucija čuvenog ubice Gary Gilmorea. U filmovima se redovno pojavljuje sam Matthew Barney, osim u Cremaster 1, dok se u ostalim delovima ciklusa pojavljuju i Ursula Andress (Cremaster 5), Norman Mailer (Cremaster 2), Richard Serra, kao vrhovni Arhitekta, koga Barney edipovski ubija u poslednjoj instalaciji ciklusa Cremaster 3.

Cremaster
Design & Development
Cyber Art 2001
© 1997-2004

©BELEF 04