BELEF - Kalendar BELEF - Info BELEF - Press BELEF - Kontakt BELEF - Arhiva


[english] Filmovi Jun Nguyen - Hatsushibe (Vijetnam)
 

Osnivač i pokrovitelj festivala

Skupština grada Beograda

Filmovi Jun Nguyen - Hatsushibe
"Memorial Project Nha Trang, Vietnam: Towards the Complex - For the Coragues, the Courious and the Cowards", 2001
"Ho!Ho!Ho! Merry Christmas - Battle of Easelpoint - Memorial Project Okinawa", 2004

Selektor: Dobrila Denegri

Barutana
15. jul (četvrtak), 21 h

Hatsushiba

 

"Memorialni Projekat Nha Trang, Vijetnam: Prema kompleksnosti - Posvećen hrabrima, radoznalima i kukavicama" je prvi film realizovan od strane Jun-a Nguyen-a Hatsushibe, mladog umetnika vijetnamskog porekla, rođenog u Japanu i odraslog u Sjedinjenim Državama. Sama činjenica da se u poreklu i formaciji ovog umetnika ukrštaju različiti kulturni uticaji indicira da se njegov rad smešta u domen multikulturalnog diskursa, dakle u domen one krajnje aktuelne debate koja tendira da redefiniše pitanja identiteta "između" ("in between") vezanih prvenstveno za periferne aziske aree, odnodno za "Zone Urgentnosti" kako su bile nazvane u sekciji Hou Hanrou-a na 50. bijenalu u Veneciji u okviru koje je bio predstavljen i jedan od recentnih "Memorijalnih projekata" Hatsushibe. Svi do sada realizovani filmovi su u naslovu okarakterisani kao memorijalni projekti - dakle kao svojevrsni komemorativni momenti koji obnavljaju sećanje na tragične događaje vezane za skoriju istoriju i stradanja vijetnamskog naraoda. Jun Nguyen Hatsushiba tretira svoje radove kao specificne efemerne spomenike realizovane kako u filmskom mediju tako i u prostornim instalacijama u kojima koristi materijale sa posebnim simboličkim valencama koje referiraju na tradiciju i kontekst iz koga potice. Svojim filmovima rekonstruiše pojedine epizode iz vijetnamske istorije istovremeno stavljajući akcenat na konsekvence procesa globalne transformacije i gubljenja specifičnih elemenata nacionalne kulture. U tom smislu film iz 2001 godine "Memorialni Projekat Nha Trang, Vijetnam: Prema kompleksnosti - za hrabre, radoznale i plašljive" posvećuje emigrantima, poznatim kao "narod sa brodova", ljudima koji su nakon završteka rata pokušali da izbegnu ali su bili u tome sprečeni, i koji po povratku u Vijetnam, degradirani i lišeni ekonomskog i socijalnog statusa, postaju vozači riksi, prisiljeni na egzistenciju na samoj društvenoj margini. Iako izrazito politički i drustveno angažovan, rad ovog umetnika nosi i krajnje elaborirane estetske komponente potencirane činjenicom da su svi filmovi snimljeni ispod vode. Radnja filma "Memorialni Projekat Nha Trang, Vijetnam" se odvija na dnu okeana i opisuje imaginarnu trku vozaca rikši, u nadjudskom naporu borbe za opstanak. Za Jun-a Nguyen-a Hatsushibu podvodni svet je svet tišine, fluidnosti, beskrajnog plavetnila, u kome kategorije vremena i prostora imaju potpuno drugačije konotacije i u kome je maksimalno anulirana sila gravitacije. To bestežinsko stanje još ubedljivije dočarava fragilnost ljudske egzistencije i ispunjava rad ovog umetnika univerzalnim značenjima. Sa druge strane, podvodne slike koje stvara Hatsushiba deluju kao sekvence neke nesigurne memorije, ili kao izbledele, plavičaste vizije u kojima se gube granice između sećanja i realnosti, između emocija i istorijskih činjenica.

To je tema koju jos evidentnije umetnik obrađuje u poslednjem filmu "Ho!Ho!Ho! Srećan Bozic - Easel-point bitka - Memorijalni Projekat Okinawa", snimljenom u vodama kraj Okinave, u bivšoj Američkoj vojnoj bazi u kom referira na vijetnamski rat i na Holivudsku filmsku mitologiju konstruisanu oko njihovog najvećeg ratnog poraza. Film simulira scenu klasične akademske lekcije slikarstva u kojoj protagonisti slikaju pedeset portreta najpoznatijih holivudskih zvezda iz filmova o vijetnamskom ratu (jer na američkoj zastavi ima pedeset zvezda), gledajući kao model jednu ogromnu žutu zvezdu (onu sa Vijetnamske zastave). Budući da se cela situacija odigrava ispod vode, boje koje koriste za slikanje se razlivaju, čineci njihov poduhvat besmislenim i osuđenim na neuspeh, bas kao sto na kraju izgleda i svaki ratni konflikt.

Hatsushiba

Jun Nguyen - Hatsushiba

Rođen je u Tokiju 1968, završio studije likovnih umetnosti u Čikagu (SAD), trenutno živi i radi u Ho Chi Minh gradu u Vijetnamu.

Izabrane izložbe

  • Xich Lo 2001 - The making of Alternative History, Mizuma Art Gallery, 2000
  • Mega Wave -Toward a New Synthesis, Yokohama, Internazionalni trijenale savremene umetnosti, Yokohama, 2001
  • 25° Bijenale u San Paolu, 2002
  • The Moderns, Castello di Rivoli, Rivoli, 2003
  • Z.O.U, Zone of urgence, La 50° Biennale Internazionale d'Arte Contemporanea, Venezia, 2003
  • MACRO - Museo d'Arte Contemporanea, Roma; Mori Art Museum, Tokyo, 2004.
 
Design & Development
Cyber Art 2001
© 1997-2004

©BELEF 04