Среда, 7. јул у 21:00
Калемегдан – Плато код Победника
Адаптација: Ивана Димић
Режија: МИЛАН KАРАЏИЋ
Сценографија и костим: Драгица Лаушевић
Kомпозитор: Саша Локнер
Kореограф: Милан Громилић
Сценски говор: Љиљана Мркић Поповић
Играју:
ПАРОН ТОНИ звани Мрмот, власник рибарске лађе: НЕБОЈША ЂОРЂЕВИЋ
ПАШКВА, његова жена звана Тоцило: АНИКА ГРУЈИЋ
ЛУЦИЈЕТА, ћерка Тонијева, звана Радодајка: СРНА ЂЕНАДИЋ
БЕПО, звани Пицопевац, Урсулин удварач: АЛЕКСАНДАР ПЕТКОВИЋ
ПАРОН ФУРТЕ, рибар, звани Филозоф: БОЈАН СТОЈЧЕТОВИЋ
ЛИБЕРА, његова жена, звана Мечка: АЛЕКСАНДРА ЦУЦИЋ
УРСУЛА, ћерка Либерина, звана Подмуклица: ЈЕЛЕНА ОРЛОВИЋ
КЕКА, најмлађа ћерка Либерина, звана Путерица: ОЛИВЕРА БАЦИЋ
ИВАНКО-НАНЕ, звани Стрвина, Луцијетин удварач: НЕМАЊА ОЛИВЕРИЋ
КРИШТЕ ПАПУЧА, лучки радник, звани Гоља, Кекин удварач: УРОШ ЈОВЧИЋ
ИСИДОР, судски извршитељ, помоћник канцелара Криминала,звани Њушкало: БРАНКО БАБОВИЋ
ПОСЛУЖИТЕЉКА у канцеларији Криминала: ТАМАРА ТОМАНОВИЋ
*Продавачица фритула: ИВАНКА СИМИЋ (* статиста)
Популарне Голдонијеве „Свађе” своју светску премијеру доживеле су на карневалу у Венецији 1762. године, а сам аутор своје карактере пронашао је у оближњем малом рибарском месту.
Прилагодили смо превод са сплитског на наречје црногорског приморја и померили време дешавања ближе 60 тим годинама двадесетог века тако да представа од ренесансног доба пређе у неореалистичко пучко доба. Ево зашто: хтео сам да извучем испред заграде један молски тон у овој, иначе необуздано веселој комедији. Чињеница је да се код Голдонија ради о судбини малог сиромашног човека. Сви млади, који се надају и гаје љубавну чежњу, су пуки сиромаси и шансе за бољу будућност су им веома мале, што нам је у свавременом тренутку блиско. Један од јунака се нада да ће у будућности имати макар малу барку да би имао шансе код оне која му је прирасла за срце и то је у основи тужно. Наравно, ово је пре свега изванредна комедија ситуације и комедија нарави. Медитерански темперамент ликова нуди материјал да се прикажу велики распони страсти, нагли преокрети, комични калмбури. То омогућује глумцима да прикажу спремност и велику занатску вештину, представља уживање за редитеља, а надамо се и за гледаоце наше представе.
Милан Караџић